torstai 26. maaliskuuta 2015

Samperi part II /ihmiskokeen loppu ja muuta pikku kivaa

Kovasti tekis mieli kirjoittaa jotain, varsinkin kun töissä on taas tylsää mutta en mä oikein keksi mitään fiksua. En oo vihainen tai muuta, politiikot ja maailma on edelleen viturallaan mut ei kiinnosta tällä hetkellä yhtään. Ja kai tuo kehokin rupee pikkuhiljaa palautumaan ja aivosumukaan ei vissiin oo enää niin paha kuin vaikka vielä puoli vuotta sitten. Niin kai tää menee vähän jaaritteluksi/turhaksi sekoiluksi mut ihan sama ei tätä varmaan kukaan lue kuitenkaan :D

Ihmiskokeesta

Ei menny mun kahvakuulaohjelman (simple and sinister) kokeilu oikein putkeen. Kyllä mä sitä tein mutta en vaan kerennyt/pystynyt tekemään joka päivä, koska kiireet ja en ollut himassa joka viikonloppu jne. :) Ja ihan hyvähän se ohjelma oli. Toimii moneen juttuun kivasti. Mut Pavelhan suosittelee tuota tehtäväksi myös toisen ohjelman lisä/palauttavana reeninä kahdesti viikossa eli kyl mä varmaan tuota jonkinverran teen jatkossa. Eli palasin siis vanhaan Beyond 531 tyyliseen settiin, eilen :) Eli pääsin taas kyykkäämään ja ihan kivalta tuntu. Ei kai tästä kummempaa :D Päivitetään sitten kun homma edistyy.

Ehkä tää mun blogi tulee tulevaisuudessa käsittelemään enemmän tuota reenin edistymistä kun ei ole muutakaan asiaa :D Emmätiä, kai sitä vois jotain tiedejuttujakin treenistä joskus lainata mutta kun monet muut ymmärtävät ja tekevät sen paremmin kuin minä niin en välttämättä näe sitä tarpeellisena. Omasta näkökulmasta treeniin olen kyllä vähän jo kirjoittanutkin ja jos joku haluaa tietää lisää ni sit kerron lisää :D

Mut pähkinänkuoressa mun treenit on 2-osaista/jakoista. Ekana päivänä on kyykky, pena/dipit, leuat (neutraali tai vastaote). Tokana päivänä mave, ohp ja leuat (apinaote). Ja toistomäärät ja painot vaihtelee niin että joka toisella kertaa on raskaampi setti ja seuraavalla sit 5x5 jne. Eli eka raskas kyykky ja sit kevyt penkki ja seuraavalla kyykky kerralla kevyt kyykky ja raskas pena jne. :D Bonuksena tosiaan nuo leuat, polven ojennuksia, koukistuksia, ''selän ojennuksia'' ym. muuta tukevaa liikettä, anaerobinen viimeistely jos jaksaa ja vatsat aiemman kirjoituksen idealla.

Ihan mielenkiintoista nähdä ja kokeilla mihin omat ''geenit'' ja rahkeet riittää kun kunnollisen (säännöllisen) salitreenin aloittaa vasta lähes 30-vuotiaana. Interwebsteri/youtube on täynnä jo vahvoja ihmisiä jotka on aloittaneet nostamisen nuorena joten tästä saa vähän eri näkökulmaa mihin ''myöhäisemmällä'' iällä aloittaneena voi päästä. Mut joo lihaksen kasvu ei lopu ikinä, paitsi hautaan, joten ikinä ei ole liian myöhäistä aloittaa ja lihaskunnon ylläpitäminen on todella tärkeää yleiselle terveydelle kaikenikäisillä ja sen haluaisin joka sedän ja tädin ymmärtävän.

Iloisista letuista

Minut tuntevat tietänevät etten ole mikään mailman seurallisin ihminen. Ainakaan tietyissä mielentiloissa, kai mäkin oon ihan hyvää seuraa välillä :D En ehkä enää nykyään menisi sanomaan itseäni ujoksi. Olen ehkä enemmän introvertti. Ja stressaavan päivän/viikon/tilanteen jälkeen ei vaan yksinkertaisesti jaksa tai pysty keskittymään sosiaaliseen kanssakäymiseen hirveän ahkerasti.

Edellämainituista syistä on kanssakäyminen uusien ihmisten ja etenkin vastakkaisen sukupuolen kanssa jäänyt aika vähille. Siitä syystä ja tilannetta korjaamaan aattelin kokeilla happypancake-sivustoa, lähinnä koska se on ilmainen. Juttua onkin tullut muutaman naisen kanssa ja ehkä mun pitää nyt vaan ryhdistäytyä ja lähteä ihan tapaamaankin jotain :D Ja yllättävän hyvää palautetta olen saanut esim. ulkonäöstä ja rehellisistä jutuista mikä on ihan positiivista mun itsetunnon kohottamiselle. Ongelmana on jännitys mut ei kai se haittaa. Oikean ongelman aiheuttaa jännityksen mahdollisesti laukaisemat kehonreaktiot. Mut ei kai niille voi mitään eikä niihin kuole :) Pienet on mun ongelmat oikeasti :D

Mut joo pari juttua ihmetyttää kyl. Miks jengi ottaa kuvia oudoista kulmista eikä katso edes kameraan päin? Rehellinen pärstäkuva on mun mielestä paras ja lisäkuviin saa sitten laitettua kaikkea muuta. Ja miksei profiilin kuvaukseen ja infoon kirjoiteta edes jotain? Mut onhan toi ihan hauska ja ilmainen palvelu :) En sitten tiedä löytyykö sieltä vaimomateriaalia mulle :)

Muuta pikkukivaa

Olen nyt sitten virallisesti FAF:n kuntosaliohjaaja. Personal trainer-osio alkaa jo tulevana viikonloppuna. Kai tässä voisi ruveta hakemaan myös niihin hommiin. Alkuun varmaan pikkulisänä viikonloppuisin mutta jos mahdollisuus kokoaikaiseen työhön ilmaantuu todennäköisesti tartun siihen.

Ainii ja oltiin muutama viikko sit jamittaa Juhon ja Ekin kanssa. Yllättävän hyvää kamaa irtosi kyllä :D Varsinkin kun ei olla varmaan pariin vuoteen käyty soittamassa. Oli ihan kiva pitkästä aikaa. Pitäis kyllä kyhäilä omia musajuttuja mutkun en osaa käyttää mitään softaa ym. Eikä mun kone varmaan jaksa pyörittää mitään hyvää ohjelmaa.

Kysymyksiä, ehdotuksia? Mä tiän kaiken. :D

T,
Samwais

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti