torstai 4. joulukuuta 2014

Uusi seikkailu ja ''tahdonvoimasta''

Samperi, pahoittelut lähes päivittäiseen tykitykseen tottuneelle fani(jouko)lle. Mulla alkoi uusi työnkuva Hyvinkäällä (joka on tavallaan syvältä :D mutta otan tän parin kuukauden seikkailuna ja mahdollisuutena, enkä murehdi jatkoa tämän jälkeen) ja oon joutunut tekemään ihan töitäkin :D  Joten ei ole ollut aikaa kirjoittaa. (Tämä on yllättävän aikaa vievää, varsinkin jos joku taso pitää säilyttää :D ) Ja oon ollu aika koomassa sopeutumisen ja kostean pikkujouluviikonlopun takia. Hauskaa oli kyllä, keho ei vaan tykkää tällä hetkellä :D

Kehon tykkäämisestäkin johtuen, testimielessä, lopetan rilluttelun kokonaan joksikin aikaa ja lopetan edes sen yhden siiderin ottamisen ja ''herkkujen'' syömisen myös. Rilluttelun lopettaminen tarkoittaa minun tapauksessani lähinnä sitä että menen viikonloppuisinkin nukkumaan ihan viimeistään 22:00. En viime aikoina ole muutenkaan ihan hirveästi ravintopuolella porsastellut, varsinkin jos vertaa vaikka parin vuoden takaiseen. Mahdollisesti teen muutaman testin ruokavalionkin kanssa. Virikkeitä testeihin olen saanut mm. aiemmin tutkimastani aivokirjasta :) Ja itseasiassa Safkatutkassa oli juttu Food detectivestä jota olen miettinyt aikaisemminkin. Toivottavasti saan tilattua lähiaikoina.

Otsikossa lukee sen takia tahdonvoima että tämä Hyvinkäälle päivittäin matkustaminen on aika rasittavaa. Ja kun kaikkea rasitusta ja stressiä puskee joka puolelta lisää niiden käsitteleminen vaatii tahdonvoimaa jota minä ja muutamat muutkin uskovat olevan vain tietty määrä. Ja kun sitä on vain tietty määrä ns. fiksujen valintojen tekeminen on jossain vaiheessa pirun vaikeaa tai jopa ''mahdotonta''. Tarkoitan näillä fiksuilla valinnoilla lähinnä ravinto, lepo- ja liikunta-asioita. Mahdotonta lainauksissa koska vain sinä olet itse vastuussa omista tekemisistä ja tekemättä jättämisistä ja valinnoista, mun mielestä melkein mikään ei ole mahdotonta aika vaikeata kyllä. 

Itse huomaan tähän ''tahdonvoimaan'' liittyviä juttuja esim. siinä että kun tuijotan koko päivän tietokoneen ruutua (eli teen töitä) ja ajan autolla Hyvinkäälle, niin kotona ei hirveästi olisi haluja enää kokata tai vaikka käydä salilla. En ole mikään masterzefe tuoreenakaan mutta väsyneenä tyydyn yleensä riisi jauhelihalinjalle, mikä on ihan ok mun mielestä :) Kunhan nyt ei jätski/karkkilinjalle lähde ja syö lihaa ja kasviksia ni se riittää mulle. :D Eli johtopäätöksenä lähinnä se että kannattaa kokkailla isompi setti silloin kun jaksaa ja kerkeää :D

Mitä urheiluun tulee tähän testiin kuuluu osana myös se että en urheile liikaa ja maksimi viikkoreenimääräksi olen itseni kanssa sopinut 4. Eli maksimissaan 2 lätkää ja 2 punttia. Puntista en tingi lätkästä voin tinkiä jos siltä tuntuu. Katotaan pitääkö päätös koska lätkä on kivaa ja olen vielä tällä kaudella voittamaton eli liekeissä :D Mutta oon tehnyt päätöksen että jos liikkumisen ajatus tuntuu vaikealta, venyttelen ja rullailen mieluummin himassa. Ja mun mielestä se on ihan fiksua koska nykymaailma on täynnä stressoreita. Eihän nää nyt maata mullistavia juttuja ole ja moni muukin fiksumpi on näistä kirjoittanut paremmin. Mutta moni painaa nykyään kaasua kuin pitäisi painaa jarrua ja mun mielestä kaikkien tulisi miettiä kumpi on tärkeämpää. Terveys ja onni ja tekemisen hauskuus vai duuni, ''rahan tekeminen'' ja ''elämäksi'' monen mieltämä kiire.

Jotain muutakin tähän, niinkuin kaikkiin muihinkin kirjoituksiini, piti tulla mutta tää oli lähinnä tämmöinen nopeaväliulostus luovien mehujen liikuttamiseksi. Asioihin voi aina palata kun siltä tuntuu.

Piis,
Sampsu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti